mijn reis naar india - Reisverslag uit Rānīkhet, India van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu mijn reis naar india - Reisverslag uit Rānīkhet, India van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu

mijn reis naar india

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

25 Februari 2015 | India, Rānīkhet

Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder, we verblijven 7 dagen in de Ashram en Ayuvedic Centrum.

Aan het Centrum is ook een ziekenhuis verbonden een voor behandeling aan de tanden en ogen.
Veel arme mensen uit de omgeving hebben slechte ogen en zijn bijna blind. Hier worden door donatie gratis oog operatie's uitgevoerd.

Tijdens onze rondleiding zei onze begeleider : Kijk de mensen die buiten zitten te wachten krijgen zo een oog operatie dankzij onze Donatie....????

Ik vroeg hebben wij dan een donatie gedaan?
Ja deze donatie ziat in jullie reisom !!!!!!
Ik antwoordde: Dit wist ik niet

Ineens werd alles duidelijk, onze slaapplaatsen het vervoer met lange trein-reizen de simpele en goedkoopste guest house , dit alles kost bijn niets....
Ik besef nu dat het grootste gedeelte van onze reissom naar dit ziekenhuis gaat en daar de mensen gelukkig geopereerd kunnen worden.

Onze donatie is een prachtig gebaar, en ik vind het geweldig voor sommige mensen dat ze dit dankzij ons kunnen laten doen.
Maar ik had dit graag van te voren willen weten....
Zodat ik zelf een keuze had kunnen maken......
Had een wat luxer verblijf in India verwacht en dat zit me toch wat dwars.
Al vind ik wel dat deze mensen dit verdienen.....

Maar onze begeleider was al voor mijn reis onduidelijk en dat is hij nog steeds. Hij is aardig maar heel gesloten......

Lieve mensen ik ben blij dat ik even heb kunnen zeuren...
Voel me ook al een paar dagen niet lekker, maar dat heeft bijna iedereen dit houd verband met de behandeling.

Heb deze ochtend een baaldag, tijden de ochtend yoga 6.00 werd ik niet lekker...... moets van de massage-dame langs de dokter gaan, maar zelfs daar had ik geen zin in .....

Maar nog 2 dagen te gaan en alles zal wel weer goed komen, heb uiteindelijk vakantie niet waar???? hahahahaahahahaha

Liefs Rina XXXXXXXXX

  • 25 Februari 2015 - 09:53

    Cecile:

    Zo naar je schrijf, kan ik me voorstellen dat het vakantiegevoel wat minder is. Ik hoop dat je genoeg weerstand hebt om deze ayurvedische behandeling te doorstaan. De massage geeft dan zeker weer spirit. Toch al bij al een hele ervaring. Hou je goed, groetjes van ons beiden.

  • 25 Februari 2015 - 10:31

    Addy:

    Hoi zussie,

    Mooi gebaar voor het ziekenhuis dat is natuurlijk prachtig! Dat je je eigen niet lekker voelt is heel vervelend misschien heerst er ook wel een griep epidemie hier in Nederland ligt bijna iedereen plat, ben ook naar 5 dagen weer boven water nog beroerd maar het gaat iets beter.
    Zusje veel beterschap en geniet van alles..... je moet wel goed eten voor je weerstand hoor, of is dat ook niet goed omdat je schrijft dat je verblijf tegen valt!

    Grt Adrie & Addy xx

  • 25 Februari 2015 - 15:31

    Els Van Kaam:

    hoi lieverd, ik vind het wel een beetje jammer om te horen dat het een honger vakantie is geworden.
    Een troost is dat je het eigenlijk een klein beetje wist dat het soort van vasten werd om jezelf te reinigen maar het kan te gek.
    Is dit de bedoeling zo sober tot het laatst of word je laatste week toch nog kans op een klein feestje.
    Over een week heb je het weer zelf in de hand, neem dan een heerlijke consumptie en proost op je volgende avontuur.
    Een heeeeel dikke knuffel en tot hores weer.
    love you
    els

  • 28 Februari 2015 - 16:32

    Maria Timmermans:

    Hoi Rina,

    Inderdaad, je had het van tevoren moeten weten. En een reiniging van lichaam en geest kan heel goed zijn, maar het kan ook te ver gaan. Let op jezelf en geef op tijd je grens aan. Ik hoop dat je verder toch nog kunt genieten van je verre reis en dat het een spirituele ervaring voor je zal zijn. Liefs, Maria

  • 02 Maart 2015 - 12:11

    Zoonlief...:

    Ha moeders,

    Ik lees tussen de regels door dat het fantastisch met je gaat, want je "zeurt" over geld en dat het goedkoper had gekunt.. Nou dat is op en top de Rina zoals ik die ken, dus de reiniging heeft geholpen Whahahahahaha...

    Jammer dat je wat ziekjes bent geweest maar wat goed van je dat je ondanks je vrees voor hoogtes jezelf toch weer heb weten te overtuigen voor dit avontuur! Die ervaring ben je maar weer mooi rijker.

    We nemen aan dat je ondertussen al heerlijk een all-you-can-eat menu-tje hebt genomen en in het zonnetje ligt bij te komen van de eerste weken.

    Geniet nog de komenden weken.

    D'n Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Heb het geluk gehad dat ik al vele mooie reizen heb mogen maken, dat is een verrijking in mijn leven. De landen die ik bezocht heb zijn: Europa : Lapland...Griekenland...Kroatië...Macedonie..Spanje...Frankrijk...Italie... Marlorca... Egypte...Jordanie...Zuid-Afrika...Australie...Thailand...Indonesie 3x... India 3x... Israel 2x...Mexico...

Actief sinds 14 Feb. 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 15855

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 30 Januari 2016

mijn rondreis door Sri Lanka 2016

14 Februari 2015 - 19 Maart 2015

Mijn reis naar India

Landen bezocht: