mijn reis naar india - Reisverslag uit Benares, India van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu mijn reis naar india - Reisverslag uit Benares, India van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu

mijn reis naar india

Door: rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

24 Februari 2015 | India, Benares

Het bezoek aan Saranath was heel bijzonder, dit is de plaats waar Boeddha zijn eerste toespraak hield. Het is een prachtig groene omgeving, waar nog ruines staan van lang geleden.
Ontroerend mooi waren de gebeden en gezang van vele monikken uit Japen en Tibet. Ze waren allemaal in het wit en uit heel hun zijn sprak de liefde voor het Boedhisme.

Later waren we bij een dienst in de Tempel, die geleid werd door 3 Monikken in het oranje, de tempelgangers waren wederom in het wit, er heerste een goede sfeer, fijn om daar te zijn.

Tot later Rina xxxx

De volgende dag heb ik Shive ontmoet, een Indishe man die ik ontmoet heb in bergen op Zoom toen hij op vakantie was bij mijn vriendin Coby.
We waren blij elkaar weer te zien en hij wilde mij voortdurend verwennen met hapjes en drankjes. ook zijn Moeder heeft een speciaal nagerecht gemaakt voor mij.
Later in een gesprek vertelde ik over mijn gezin en ook over Rob's overlijden. Toen zei hij : Rina zullen we naar de Heilige Ganga gaan , daar bloemen in de Ganga leggen en vragen om rust voor je zoon en jouw, natuurlijk wilde ik dat.
Met een bootje gingen we samen de Ganga op , ik legde eerst een boeketje bloemen neer voor : Erik, Anneloes, Niels, Amelia, Kevin, Ivana en Daya en bad voor alleen voor een fijn, gezond en lang leven.....
Daarna deed ik het boeketje voor Rob : Dat hij in vrede mag rusten en dat ik als zijn Moeder ook rust mag vinden....
Lieve Shive bedankt voor dit prachtig gebaar.

Tot later Rina xxxx

  • 24 Februari 2015 - 16:24

    Zoonlief:

    Bedankt voor de bloemen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Heb het geluk gehad dat ik al vele mooie reizen heb mogen maken, dat is een verrijking in mijn leven. De landen die ik bezocht heb zijn: Europa : Lapland...Griekenland...Kroatië...Macedonie..Spanje...Frankrijk...Italie... Marlorca... Egypte...Jordanie...Zuid-Afrika...Australie...Thailand...Indonesie 3x... India 3x... Israel 2x...Mexico...

Actief sinds 14 Feb. 2015
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 15858

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 30 Januari 2016

mijn rondreis door Sri Lanka 2016

14 Februari 2015 - 19 Maart 2015

Mijn reis naar India

Landen bezocht: