Mijn reis door India 2015 - Reisverslag uit Kovalam, India van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu Mijn reis door India 2015 - Reisverslag uit Kovalam, India van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu

Mijn reis door India 2015

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

12 Maart 2015 | India, Kovalam

Mijn verblijf in de Ashram van Amma, heb ik deze keer bijzonder fijn gevonden, vele leuke gesprekken gevoerd en met een goed gevoel sluit ik het spirituele gedeelte af.

Met een riksja ging ik naar het treinstation van Kayankulam en reisde per trein naar Trivandrum in ruim 2 uur. De trein zat bomvol er kon geen persoon meer bij en dan sta je daar tussen met je rugzak aan je rug , een koffertje en tas. Ik kon me niet bewegen en mijn zitplaats kon ik niet vinden..... haha
Ineens staat een wat grotere Indische dame op tik op mijn schouder en wijs naar mijn rugzak , ik, doe hem af en ze legde hem in het bagagenet....
Bedankt lieve dame....
De dames die zaten , wel met hun drieen op een 2 persoons bankje, schoven op en boden mij een puntje van de bank aan.
En zo kon ik toch op een halve bil zittende de reis vervolgen.

Na een Riksja in Trivandrum en later een bus kwam ik aan in mijn RESORT.
Ik had een mooie schone kamer en keek uit op het zwembad....,

Wat ik nog niet vermeld heb is dat het weer zo zonnig is dat de hitte bijna niet is vol te houden, ben zelf voor het eerst al lopende verbrand in mijn nek en schouders.....

Het is een ayurvedic resort waar ik verblijf en de meeste gasten hebben dit er bij geboekt, maar ik heb deze behandelingen al gehad in de Himalaya.,.

Bij aankomstvvroeg ik aan de baas, kan ik hier wat eten, ja hoor we hebben een restaurant, ik ernaar toe en vroeg om aan de boy, graag een fles koude cola aub....,
Hij kijk me aan of hij water zie branden...,
Ik vraag is het oke, hij knikt en ik ga netjes zitten wachten, na 20 minuten komt een jongen aan rijden met 1 flesje koude cola.....

Oke dacht Rina vreemd en na uitgepakt te hebben, gezwomen in het zwembad, dacht ik , ik ga lekker even naar het strand, daar zal het met een windje wel iets koeler zijn.

Nou lieve mensen de weg er naar toe was een zware aanslag op mihn body..

Er ging een hele steil weg naar beneden, dan door de prachtige tuin van een peperduur resort, trappen af, dan over vele hoge en gladde rotsen klauwteren en dan was er met zandzakken in het water een soort van brug gelegd en daarvachter lag de zee......
Ik durfde deze weg niet af te leggen en een Franse dame nam me bij de hand en ondersteunde mij,,,..
Je mag ook daar niet het water in wegens de grote woeste golven..,.

Even later had ik verschrikkelijke dorst en kijk om me heen waar de strandtentjes staan....
Bij navraag bleek er totaal niets te koop te zijn....

Op de weg terug gleed ik van de zandzakken af en met tas en al kwam ik in het water terecht en kon zelf niet meer op de zakken komen. Een meneer asn de overkant zag dit en kwam me te hulp, daar was ik dankbaar voor.

Op de terug weg naar mijn resortvdacht ik : Dit strand gaat het niet meer worden....,

love Rina xxxxxxxx





  • 12 Maart 2015 - 21:46

    Els Van Kaam:

    hoi meisje geen strand vakantie dus maar kun je niet iets dichter bij het strand vinden om te slapen
    d
    an heb je waarschijnlijk ook meer mensen en dus ook een cafe en resterant enz
    als dat niet mogelijk is kom je dan eerder terug of wat zijn je plannen nu?
    laat van je horen want je moet nog 5 dagen vol maken als ik het goed heb.
    dikke knuffel elsxxxx

  • 13 Maart 2015 - 18:42

    Rina:

    Hoi lief zusje, Zoals je misschien al gelezen heb, heb ik in mijn volgend verslagje je vragen al beantwoord.
    lieve groet Rina

  • 14 Maart 2015 - 02:58

    Rina Verbiest:

    Hoi Elske en Addepad en zoonlief,

    Het was fijn om jullie berichtjes te lezen, zoals jullie inmiddels ook gelezen hebben.
    Ben deze laatste dagen aan het genieten van zon, zee en niks doen.
    Op 17 maart ga ik met de trein naar Cochin en slaap daar 1 nacht.
    Op 18 maart ga mijn vlucht naar Amsterdam.
    love Rina, tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Heb het geluk gehad dat ik al vele mooie reizen heb mogen maken, dat is een verrijking in mijn leven. De landen die ik bezocht heb zijn: Europa : Lapland...Griekenland...Kroatië...Macedonie..Spanje...Frankrijk...Italie... Marlorca... Egypte...Jordanie...Zuid-Afrika...Australie...Thailand...Indonesie 3x... India 3x... Israel 2x...Mexico...

Actief sinds 14 Feb. 2015
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 15834

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 30 Januari 2016

mijn rondreis door Sri Lanka 2016

14 Februari 2015 - 19 Maart 2015

Mijn reis naar India

Landen bezocht: