Mijn rondreis door Sri Lanka 2016 - Reisverslag uit Mount Lavinia, Sri Lanka van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu Mijn rondreis door Sri Lanka 2016 - Reisverslag uit Mount Lavinia, Sri Lanka van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu

Mijn rondreis door Sri Lanka 2016

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

26 Februari 2016 | Sri Lanka, Mount Lavinia

Hoi

Zoals ik gisteren al vertelde, heb ik bij Pery een gezellig en rustig plekje gevonden aan het strand in Mount Lavina,
Pery ( Zo heet hij niet maar zijn naam kan ik niet schrijven en uitspreken)

Pery is een rustige en aardige 29 jarig jongeman.Hij werk daar al 8 jaar. De bazin , is een oude niet zo aardige dame, ze heeft 4 huizen en verhuurd vele kamers. En volgens zeggen heel rijk.

Dit stekje aan het strand heeft Pery in opdracht van haar gebouwd.
Het is echt zijn Toko...
Met liefde veegt hij het vuil van het tafelkleed of geef het een sopje.
Op de vraag of hij dit werk nog steeds leuk vind , stralen zijn ogen en laat hij een mooie glimlach zien.

Voor een honger loontje doet hij dit werk.
Zijn Vader, 2 broers en zijn zusje zijn overleden. Het zusje laat 2 kleine kids achter. De vader van de kids is niet goed voor hun. Samen met zijn Moeder , die in Colombo woont, draagt hij zorg voor de kleintjes. Met liefde aandacht en een deel van zijn loon

Iedere dag laat de bazin eten komen, voor de neus van Pery eet ze alles op. Nog geen rijstekorrel heeft hij in die 8 jaar van haar gekregen.
Vaak slaat hij maaltijden over wegens geld gebrek.
Toch staat hij elke dag mijn veel aandacht voor die paar gasten die



In de vroege ochtend veeg hij het zand aan en hoopt op gasten die voor 1 euro een strandstoel huren. De oude bazin komt elke dag hier heen, om de boel te controleren!!!!!!!!!! En het geld op te halen.

In een gesprek met Pery vroeg ik hem, waar woon je eigenlijk?
Hij wees naar het vervallen schuurtje waar de frisdranken staan en thee werd gezet.
Vol trots zei hij : kom maar kijken naar mijn huis.
Ik stap het schuurtje in en zie achterin een bedje staan.
Het bed is omringd met veel knuffels...... vooral veel lieve BEERTJES

Wat zou ik deze lieve goede en sympathieke jongenman een echte knuffel wilen geven.

Dit is mijn ode aan een : HEEL MOOI MENS

LOVE RINA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Heb het geluk gehad dat ik al vele mooie reizen heb mogen maken, dat is een verrijking in mijn leven. De landen die ik bezocht heb zijn: Europa : Lapland...Griekenland...Kroatië...Macedonie..Spanje...Frankrijk...Italie... Marlorca... Egypte...Jordanie...Zuid-Afrika...Australie...Thailand...Indonesie 3x... India 3x... Israel 2x...Mexico...

Actief sinds 14 Feb. 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 15839

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 30 Januari 2016

mijn rondreis door Sri Lanka 2016

14 Februari 2015 - 19 Maart 2015

Mijn reis naar India

Landen bezocht: