Mijn rondreis door Sri Lanka 2016 - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu Mijn rondreis door Sri Lanka 2016 - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu

Mijn rondreis door Sri Lanka 2016

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

21 Februari 2016 | Sri Lanka, Unawatuna

Hoi...
Unawatuna is een klein strandorpje, je waant je aan de Costa del Sol.....
Maar het heeft prachtig strand die aan een baai ligt, wat veel voordeel bied aan rustig zwemwater. Verder is er weinig te doen, dan zon, zee, strand en een koel PILSJE.,.,,

Vandaar uit ging ik een dagje naar Galle met de bus ( 40 roepie)
De bus stopt vlakbij het Oude Fort Galle....
Het is een goed bewaard gebleven deel van Galle met veel Nederlandse invloeden Rond 1600 veroverde de VOC deze nederzetting, toen in handen van de Portugezen.
Het oude Fort met zijn geweldige stadsmuren is grotendeels gebouwd door de Nederlanders.Het lopen over de stadsmuren/wallen is een schitterende route . Aan de ene kant het prima in tact gebleven Middeleeuws stadje en aan de andere zijde de zee...
Er zijn nog vele Nederlandse straatnamen , ook heb ik de in 1640 gebouwde Gereformeerde Nederlandse Kerk bezocht. Het doet raar aan om daar graven te zien van hele jonge mensen, met pure Nederlands namen.
Ook de katholieke kerk heb ik bezocht en meerdere gebouwen, dit alles is nog in goede staat. Het Oude Fort van Galle staat op de Wereldranglijst van Unesco. Het is zeer de moeite waard dit Fort te bezoeken.

Na een dag cultuur snuiven, weer een stranddag, hoewel ik er niet zo goed meer tegen kan, maar even een verfrissende duik in het water is heerlijk.