Mijn rondreis door Sri Lanka 2016 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu Mijn rondreis door Sri Lanka 2016 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu

Mijn rondreis door Sri Lanka 2016

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

08 Februari 2016 | Sri Lanka, Kandy

Hoi...
Mijn bus reis van Dambulla naar Kandy is goed verlopen dankzij de hulp van de aardige mensen om me heen. De busstop was vlak voor mijn guesthouse, maar de bus zat bomvol tot in het gangpad toe. Handen namen mijn koffer en tas aan en die werden voorin de bus gedropt Zelf ik werd zo geduwd dat ik half in de bus terecht kwam.. Zorgen om mijn bagage had ik niet, want als enige blanke werd er goed op me gelet dus ook op mijn bagage. Er was nergens plaats dus het vooruizicht om anderhalf uur opgepropt te staan was geen goed vooruitzicht. Maar gelukkig stond er een heer op en bood zijn plaats aan mij aan hahaha. Dat was boffen....,

Kandy zelf vind ik geen bijzonder stad. Er rijden honderden bussen en auto, s in en rond de stad. Dat je over 5klm een half uur moet doen. Wegens de grote drukte moeten ze stapvoets rijden.
Wel heeft het een prachtig meer , waar je gezellig rond kan wandelen. Ook heb ik een bezoek gebracht aan het Boeddhistische Museum. Het was interessant om daar het leven van Boeddha te zien.Ook de Botanische Garden was zeer de moeite waard.
Ik raakte aan de praat met een jong koppel en ze boden me wat lekkers aan. Ik deed het bananen blad open en daar lag iets in wat voor mij op een dik plak rookvlees leek.....
Ze zeiden: proef maar hoor..... Voor zoveel vriendelijkheikon ik niet weigeren. Brak een stuk van de plak rookvlees af en hup slikken maar.
Maar wat bleek het was heel lekker zoet en ik proefde de cocos die erin verwerkt was heel goed. Vol trots zei het meisje, heb ik deze morgen zelf gebakken.Dit soort dingen maakt reizen zo leuk.
Zoals de wat oudere dame die samen met haar man een krakkemikkig tentje hadden waar ze drankjes en hapjes verkochten. We raakte aan de praat en het was gezellig. Vandaag ging ik weer langs en ze zei: Waar was je gisteren, ik heb op je gewacht..... Hoe leuk is dit ?

LOVE RINA
raaktewaard

  • 08 Februari 2016 - 17:37

    Trudy:

    Hoi, wat fijn dat de mensen daar zo behulpzaam en aardig zijn. Spreken zij daar Engels? Anders wordt het natuurlijk erg moeilijk om elkaar te begrijpen. Ga je ook nog naar Galle? Daar is Casper enkele jaren geleden geweest, na die tsunami. Fijne tijd nog daar!

  • 08 Februari 2016 - 18:01

    Rina Verbiest:

    Hoi Trudy
    Wat mooi dat Casper in Sri Lanka is gaan werken. De mensen spreken bihna allemaal Engels en zijn echt heel vriendelijk.l

  • 08 Februari 2016 - 19:31

    Toos:

    Hallo Rina ik probeer een mail naar je toe te krijgen het is

  • 09 Februari 2016 - 13:25

    Els Van Kaam:

    hoi lieverd ik zie dat het bij andere weer lukt om een bericht te sturen ik heb je net nog whatsapp,gestuurd .IK heb Ella al bekeken dat is heel mooi maar vlgens mij wel heel veel klimmen? je slaapplaats kan ik niet vinden!blij dat het goed is daar genieten maar.Moet je morgen weer in zo~volle bus of trein ? love you!xxxxxxx

  • 09 Februari 2016 - 17:24

    Rina Verbiest:

    Hoi Els, Trudy en Toos dat het jullie soms nietlukt om te reageren komt omdat ik fouten heb gemaakt .Maar wat fijn dat jullie zo blijven proberen. Dikke pluim voor jullie. Morgen een 7 uur durende treinreis. Heb er zin in. Hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Heb het geluk gehad dat ik al vele mooie reizen heb mogen maken, dat is een verrijking in mijn leven. De landen die ik bezocht heb zijn: Europa : Lapland...Griekenland...Kroatië...Macedonie..Spanje...Frankrijk...Italie... Marlorca... Egypte...Jordanie...Zuid-Afrika...Australie...Thailand...Indonesie 3x... India 3x... Israel 2x...Mexico...

Actief sinds 14 Feb. 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 15851

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 30 Januari 2016

mijn rondreis door Sri Lanka 2016

14 Februari 2015 - 19 Maart 2015

Mijn reis naar India

Landen bezocht: