Mijn rondreis door Sri Lanka 2016 - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu Mijn rondreis door Sri Lanka 2016 - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu

Mijn rondreis door Sri Lanka 2016

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

24 Februari 2016 | Sri Lanka, Hikkaduwa

HOI
Gisteren met de bus van Hikkaduwa naar het Tsunami Museum geweest in Seenigama. Het Museum is door vrijwilligers uit heel de wereld tot stand gekomen. Maar ook door het afstaan van alle foto's. En verder materiaal.
Bij binnenkomst krijg je uitleg hoe dit alles heeft kunnen gebeuren en over alle getroffen gebieden....In de andere ruimte hangen de foto's van de gevonden overledene....en de fatale treinramp.
Ook de tekeningen van de kinderen die deze ramp overleeft hebben, zijn zo duidelijk van het leed van deze kids

Ontroert en stil liep ik door deze ruimte en ineens besefte ik dat je thuis op TV de beelden heb gezien, je leeft mee met al dit leed en even later ga je weer door met de dingen die je moet doen.

Hier in dit gebied vonden: er op 26 December 2004 : 1000 mensen de dood die op dat moment in de trein zaten in Seenigama.....

Dit Museum vraagt geen intree, maar een donatie is heel welkom, van dit geld werden er de afgelopen jaren de weeskinderen uit dit gebied geholpen
Met het bouwen van een weeshuis, een school en het verdere onderhoud van de kinderen.Dit is een schitterend gebaar.....

Als je in de buurt van Hikkaduwa/Seenigama bent, is een bezoek aan dit Tsunami Museum aan te raden.....