Mijn rondreis door Sri Lanka 2016 - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu Mijn rondreis door Sri Lanka 2016 - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Rina Verbiest - WaarBenJij.nu

Mijn rondreis door Sri Lanka 2016

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

23 Februari 2016 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Hoi.
Nog steeds heel blij met mijn schone kamer. Het gezin woont met Opa en Oma in huis en deze zijn altijd thuis, de rest is werken. Helaas spreken ze geen Engels. Maar een lieve glimlach van Oma zegt genoeg.

Gisteren gesproken met Hollanders en die vertelde dat er 10 minuten lopen een mooie baai lig , dus daar kan ik zwemmen..... Hoera
Het heerlijke heldere water met zijn zachte golven, nemen mij zachtje mee op het ritme van de golven...... genieten.

Sinds ik het binnenland door gereist ben en nu al ruim een dag of 12 langs het zuiden van de kust reis, komt het neer op dag strand/ dag cultuur.
Maar echt avontuurlijk is deze vakantie niet.
Maar het past wel goed bij mijn leeftijd.... hahahaha

Gisteren naar de Seenigama Muhudu Viharaya tempel geweest.Dat staat op een heel klein eilandje. De tempel bedekt het hele eilandje. Het ligt zeer mooi in de zee en is een bekende trekpleister,


Dit is zo totaal anders andere Tempels,waar alles heel rustig is.
Hier wordt veel geofferd, met bloemen, fruit, en soms klein geld, ook worden er veel kaarsjes aan gestoken, die echter branden op een lontje en olie....
Ook worden er kokosnoten in een put kapot gegooid. Lukt dit dan mogen ze de Goden iets vragen.

Even later liep ik door om het schitterende Tempeltje op een eilandje te zien, maar mijn oog en neus vielen op een levensgrote berg met vieze afval.
Wat bleek, dat was de afval van de geofferde gaven van de mensen.
Zonde van al dat goede fruit, dat zoveel mensen mensen blij zou maken.
Maar zo heeft elk land en geloof zijn eigen traditie' s
Maar wat was ik verbaasd toen ik terug kwam van het bekijken van het tempeltje ide zee...... al het vieze afval was keurig opgeruimd en ze stonden met een slang alles schoon te spuiten. TOP





Na nog een blik op het mooie tempeltje.... ging ik met de bus van Seenigama naar Hikkaduwa voor 20 roepie.

love Rina


Gisteren naar een




  • 23 Februari 2016 - 13:34

    Trudy:

    Test

  • 23 Februari 2016 - 13:38

    Trudy:

    Hallo Rina,
    Eindelijk lukt het om een reactie te plaatsen. Ik heb al wat berichten getypt die ik niet geplaatst kreeg. Je bent nu dus in de ontspannings tijd gekomen! Ook fijn, en je bezoekt evengoed mooie tempels (met minder mooie afval bergen). Maar relaxen aan een mooi strand is ook niet verkeerd. En dan weer terug naar je schone kamer met vriendelijke mensen. Nog steeds genieten dus..
    Lieve groet van ons x

  • 23 Februari 2016 - 14:09

    Els Van Kaam:

    mhoi rina nog even snel genieten want het zit er bijna op.Hetis nu dinsdag en je vliegt vrijdag.morgen ga je naar Mount-Lavinnia,dat is ook weer aan de kust.verken de zee op je gemak voor je een duik neemt!Nog heel veel plezierxxxxx

  • 23 Februari 2016 - 18:47

    Rina Verbiest:

    Hoi.,.
    Hoi zusje en nichtje, leuk om jullie weer te horen...
    Ja Trudy, de afval was erg, maar later toen ik de tempel had bezichtigd , was al het afval opgeruimd. En de straat schoon gespoten.
    Zusje, ik was inderdaad geschrokken van de sterkte stroming,
    Zal voortaan voorzichtiger zijn. Hahaha

    Is alles bij jullie beiden goed thuis?
    Trudy, als ik zaterdag thuiskomt dan vertrekken jullie.
    Veel plezier
    lovecRina

  • 24 Februari 2016 - 17:18

    Trudy:

    Ja, wij vertrekken al vroeg. Jij nog genieten van je laatste dagen daar en een hele goede terugreis gewenst!
    Liefs Willem en Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Heb het geluk gehad dat ik al vele mooie reizen heb mogen maken, dat is een verrijking in mijn leven. De landen die ik bezocht heb zijn: Europa : Lapland...Griekenland...Kroatië...Macedonie..Spanje...Frankrijk...Italie... Marlorca... Egypte...Jordanie...Zuid-Afrika...Australie...Thailand...Indonesie 3x... India 3x... Israel 2x...Mexico...

Actief sinds 14 Feb. 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 15801

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 30 Januari 2016

mijn rondreis door Sri Lanka 2016

14 Februari 2015 - 19 Maart 2015

Mijn reis naar India

Landen bezocht: